Problémom mnohých z nás je, že aj keď sa snažíme o zdravý životný štýl, ráno proste nemáme chuť alebo čas na raňajky. Tu však nastáva veľký problém, pretože raňajky sú jedným z najdôležitejších chodov počas dňa. Naštartujú nám metabolizmus a vyzbroja silou do celého dňa. Ako si spraviť čas na raňajky aj počas rušného rána?

Prvý dôvod prečo ľudia neraňajkujú je, že nestíhajú. Chcú si trochu pospať, a tak sa čas na chystanie vždy skráti na pár minút. Za ten čas stihnú vziať všetky potrebné veci, prezliecť sa, trochu upraviť a už uháňajú do práce. Nemať čas na raňajky je vždy len výhovorka. Máte na výber dve možnosti. Buď si privstanete trochu skôr a prichystáte si ich, alebo to spravíte ako väčšina a nachystáte si zdravé a chutné raňajky deň vopred.

Druhým častým dôvodom je, že ľudia nemajú ráno chuť. Takisto len mýtus. Svoje telo si na rannú porciu jedla zvykne, len mu musíte dať čas. Na začiatok si prichystajte len menšie jedlo a pomaly pridávajte. Vaše telo si po čase naozaj zvykne.

Máme tu pre vás tri rýchle a chutné raňajky, ktoré si jednoducho prichystáte deň predtým alebo ich stihnete za pár minút ráno. Sú nielen chutné a rýchle, ale aj zdravé a udržíte sa vďaka nim fit.

Overnight oats

Overnight oats alebo inak vločky v poháriku, ktoré si cez noc oddýchnu v chladničke a nasajú všetky chute z ostatných prísad sú veľmi obľúbené za veľkou mlákou, no pomaly sa dostávajú aj k nám. Všetci zisťujú, že tento doslova dezert je chutný, zdravý a dokáže vás zasýtiť na niekoľko hodín. Ingrediencie si vyberáte vy a každé ráno môžete mať niečo nové a iné.

Na vytvorenie týchto raňajok budete potrebovať:

  • Ovsené vločky (najlepšie jemne mleté)
  • Jogurt/mlieko
  • Ovocie podľa chuti
  • Oriešky, orechové maslo, chia semienka...

Postup je viac ako jednoduchý. Ovsené vločky si namočte do jogurtu alebo mlieka, zmiešajte s chia semienkami a je len na vás či ostatné suroviny zmiešate do masy a vložíte do pohárika, alebo budete jednotlivé suroviny vrstviť. Pohárik potom vložte do chladničky a ráno môžete hneď jesť.

rychle-a-zdrave-ranajky

Smoothie

Jednou z najjednoduchších vecí, ktoré môžete urobiť je nahádzať do mixéra všetky ingrediencie, rozmixovať a naliať do pohára. Raňajky máte za necelé dve minúty a tieto raňajky môžete jesť/piť aj počas cesty do práce či školy. Suroviny aké použijete je len na vás. Na internete nájdete mnoho kombinácií ovocia a zeleniny.
Náš tip: Pridajte do smoothie aj mrazené ovocie, ktoré vám spraví krémovejšiu konzistenciu a v teplých mesiacoch aj osvieži.

rychle-a-zdrave-ranajky

Jogurt

Ďalšie raňajky, ktoré si spravíte za pár minút hneď ráno. Do misky si stačí dať jogurt, ktorý máte radi (najlepší je však biely), do ktorého si môžete dať ovocie, ovsené vločky, oriešky, med alebo iné obľúbené prísady. Jednoduché, zdravé a rýchle raňajky máte na stole v priebehu pár minút.

Zdroj: squarespace.com, rd.com

A ako ste na tom vy? Stíhate ráno raňajkovať alebo to vždy preskočíte a svoj deň začnete len kávou?

Autor

Naďa Černá

Pozícia v Lofte: Redaktorka

Som bloggerka, ktorá miluje písanie o móde, kozmetike, nových trendoch, zdravom životnom štýle a pravdupovediac, úplne o všetkom. Písaniu som sa začala venovať ako prváčka na strednej škole a stále...
Viac o autorovi

Newsletter

© PHOTOLOFT 2016 - 2019. All rights reserved. www.photoloft.sk | login icon 2 01

Použitie fotografií iba s pisomným súhlasom autora.